17 Ekim 2008 Cuma

Bunu bilmek çok önemli...


Fermuar ilk olarak 1913 yılında Amerika'da yaşayan İsveçli Giedon Sundbach tarafından bulunmuş. Fermuarın kullanışlılığı ilk kez 1. Dünya Savaşı'nda ispatlanmış. 1917 yılında Amerikan Deniz Kuvvetleri'nin rüzgar geçirmeyen montları fermuarlarla büyük iş görmüş.

Amerika'da daha sonra diğer kuvvetler tarafından kullanılmış. Askeriyedeki kullanışlılığı sivil hayatta da 1923 yılında B.G. Work of B.F. Goodrich firması tarafından geçirilmiş. 1927 yılında spor kıyafetlerde fermuar İngiltere'de kullanılmış. Moda dünyası fermuar ile 1930 yılında Mme Schiaparelli sayesinde bayan kıyafetleri üzerinde tanıştı. 1934 yılında Galler prensi pantolonlarında ve montlarında fermuar kullanılmasını istedi.

1935 yılından itibaren ise fermuar hayatımızın değişmez bir parçası oldu.

Kaynak : http://www.forumneti.com/genel-kultur/4769-fermuari-kim-buldu.html

14 Ekim 2008 Salı

Polibo Cip Safari


Polibo sitesinin bilgisayarınızda çalışması için Flash oynatıcı bir programa ihtiyacınız var.
(Bilgisayarınızda flash oynatıcı program yok ise F download yazan butona basarak yükleme yapınız.)

Giriş tuşuna bastıktan sonra polibo adası ekranımıza gelir.
Adanın ortasında yer alan araba resmine tıkladığımızda Cip Safari ekranı açılır.


Bu oyunda yön tuşları ve aralık çubuğu kavramı eğlenceli bir şekilde uygulatılır.
Oyunda yoldaki engellere çarpmadan ilerlemeye çalışmak ve ödülleri toplamak gerekmektedir. Klavye tuşlarını kavratmaya, dikkat ve hız kontolüne yönelik bir oyundur.

Leap 1.Sınıflar polibo ve cocukca sitelerindeki uygulamarla hem eğleniyor hem de öğreniyor.

Polibo ve Cocukca sitelerinde işlediğimiz konulardan ve yaptığımız uygulamalardan keyif aldık. Hem eğlendik hem de öğrendik.
Sizlerde işlediğimiz konuları evde tekrarlatabilirsiniz.
Konu ile ilgili bilgilendirme yazısını tavsiye ettiğim oyunlar bölümünde Polibo ve Çocukça başlıkları
altında bulabilirsiniz.

Leap Hazırlık Sınıfları polibo ve cocukca sitelerindeki uygulamarla hem eğleniyor hem de öğreniyor.


Polibo ve Cocukca sitelerinde işlediğimiz konulardan ve yaptığımız uygulamalardan keyif aldık. Hem eğlendik hem de öğrendik.
Sizlerde işlediğimiz konuları evde tekrarlatabilirsiniz.
Konu ile ilgili bilgilendirme yazısını tavsiye ettiğim oyunlar bölümünde Polibo ve Çocukça başlıkları altında bulabilirsiniz.

Project 1 Recycle&Reuse&Recreate


İlk hafta ekibimiz oluştu ve malzemelerimizi ayrıştırdık.

Güvenlik kodu Neden gerekli?

Güvenlik resmi de nereden çıktı?
Güvenlik kodu Neden gerekli?

Artık hemen her sitede kullanıcı girişi yaparken ya da önemli bilgilerimizde değişiklik yapmak istediğimizde karşımıza doğrulama resmi ya da güvenlik kodu diye bir şey çıkıyor. İlk başlarda çok yadırgadığımız ama sonunda resimde gördüğümüz karakterleri ilgili kutucuğa yazmaya alıştığımız bu doğrulama resmi nedir? Neden sürekli karşımıza çıkmaya başladı merak ediyor musunuz?
Günümüzde istediğimiz birçok bilgiye internetten erişebiliyor, alışveriş dahil birçok işimizi internet üzerinden halledebiliyoruz. Fatura, vergi, sigorta ödemelerimizi internet üzerinden gerçekleştirebiliyoruz.

Bu ve benzeri işlemleri gerçekleştirmek için kullandığımız web sitelerinin birçoğu bizden üyelik istemekte. Kimi siteler sadece isim soy isim ve e-mail adresi isterken, kimileri için anne kızlık soyadı bilgisine kadar birçok bilgiye ihtiyaç duyuluyor.

İnternetteki sayısız sitenin veritabanında biriken milyonlarca kişinin üyelik bilgileri, kötü niyetli kişilerin iştahını kabartmış olmalı ki, işe koyulan kötü niyetli kişiler, yazılan küçük bilgisayar programları (boot) sayesinde rasgele üyelik bilgileri ve şifreler üreterek bu tür sitelere giriş yapıp, sahte üyelik bilgileri ile işlemler yapmaya ya da insanların bilgilerine erişip, eriştiği bilgileri de değişik amaçlarda kullanmaya başladılar.
Bilgisayar programından yararlanmadan denendiğinde belki bir insan ömrünün bile yetmeyeceği bu sahtekarlık işlemi bilgisayar programı kullanılarak birkaç saat gibi kısa bir sürede yapılabilir.
Bu tür zararlı bilgisayar programcıkları’nın ve bu programları kullanmaya meyilli kötü niyetli kişilerin sayısının artması ile birlikte, üyelik bilgisi isteyen sitelere giriş yapmak isteyenin bir bilgisayar programı mı? Yoksa bir insan mı? Olduğunu anlamaya ihtiyaç duyuldu. Bu ihtiyacın sonunda ise Güvenlik Resmi ya da diğer adı ile güvenlik kodu uygulamaları doğdu.
Bilgisayar programlarının anlayamayacağı ama bir insanın kolaylıkla anlayabileceği bu güvenlik resmi uygulaması ile ekranda beliren resimdeki harf ya da rakamların, ilgili kutucuğa doğru olarak yazılması isteniyor ve bu sayede giriş yapmak isteyenin insan mı yoksa bilgisayar programımı olduğu anlaşılarak kötü niyetli kişilerin amaçlarına ulaşması engelleniyor.

Güvenlik Resmi Nedir?
Güvenlik Resmi, Bilgisayar ve insanları birbirinden ayırt etmek için kullanılan bir resim doğrulama uygulamasıdır.

Güvenlik Kodu Ne işe yarar?
Güvenlik kodu bir güvenlik önlemidir. Sisteme girmek isteyenin bilgisayar mı? Yoksa insan mı? Olduğunu ayırt ederek kötü niyetli kişilerin, zararlı bilgisayar programları sayesinde bilgilerimize erişmesini engeller.

Avrupa Konseyi İnternette Şiddete Karşı Oyun Geliştirdi



Avrupa Konseyi İnternette Şiddete Karşı Oyun Geliştirdi

Avrupa Konseyi, yediyle 10 yaş arası çocukların her türlü şiddetten korunmasına yardımcı olmak amacıyla internette bir oyun sitesi kurmuştur.
Konseyin "Çocuklar İçin Çocuklarla Birlikte Bir Avrupa İnşa Edelim" programının bir parçası olan ücretsiz oyunda hedef, çocukların interneti eğlenerek öğrenmeleri ve akıllı kullanıcılar olmaları sağlamaktır. "Wild Web Woods" (Vahşi Web Ormanı) isimli oyunda çocukların görevi eğlence, barış ve özgürlük kenti olan "E-kent"e ulaşmak olarak belirlenmiştir. Kente ulaşabilmek için Vahşi Web Ormanı'ndan geçmek, buradaki tehlikelere dikkat etmek ve yolda beliren "bilgi, özel yaşam, güvenlik ve farkındalık jetonlarını" toplamak gerekmektedir. Türkçe, Fransızca, İspanyolca, Fince, Almanca, Portekizce, İtalyanca, Lehçe, Yunanca, Rusça, Macarca, Fince ve Hollandaca olmak üzere 13 dilde oynanabilen oyuna www.wildwebwoods.org adresinden ulaşılmaktadır.

Leap "1" Ekim

  • Bilişim Teknolojileri ile tanıştık ve ilk haftamızda bilgisayarı ve ona bağlı bilgisayar parçalarını tanıdık. İlk bilgisayarın ne kadar büyük olduğunu gördük ve bilgisayarın kullanıldığı mesleklerden örnekler verdik.
  • Bilgisayar kasasının içinde neler var diye merak ettik. Kasanın içinde yer alan bilgisayar parçalarının organlarımız gibi olduğunu gördük.
  • Güvenliğimiz için bilgisayar kasasının arkasına asla dokunmamız gerektiğini biliyoruz.
  • Bilgisayar ekranına çok yakından bakmamız gerektiğini, uzun süre bilgisayar kullanmamız gerektiğini öğrendik. Artık bilgisayar kasasına bağlı klavye ve fareyi biliyor – doğru şekilde kullanabiliyoruz.
  • Internet’in birbirine bağlı bilgisayarlardan oluştuğunu öğrendik. Bizim el ele tutuşmamız gibi bilgisayarlarda internete girdiklerinde birbirlerine bağlanırlar.
  • Internet sitelerinde fare için tuş kontrolü ve klavyede yön tuşlarını öğrenmemizi sağlayan yararlı oyunları oynadık.
  • www.polibo.com internet sitesinde boyama sayfaları, aklında tut ve yap-boz sayfalarını artık tanıyor ve oynayabiliyorum. “Cip safari” oyunu ile yön tuşlarını kullanmayı öğrendim.
  • www.cocukca.com internet sitesinde boyama sayfalarının içinde yer alan Kelebek Boyama ile kurallı boyamayı, “Parkı Boyamaca” ile sayılara göre boyama yapmayı öğrendik.

Cumhuriyet Bayramı


Cumhuriyet Bayramı Tören etkinlikleri çerçevesinde "Cumhuriyet"  konulu barkovizyon  yarışması.

Ekim Panosu





Ekim Panosu





13 Ekim 2008 Pazartesi

Polibo Fanibo

Polibo sitesine www.polibo.com yazarak ulaşabilirsiniz.

Polibo sitesinin bilgisayarınızda çalışması için Flash oynatıcı bir programa ihtiyacınız var.
(Bilgisayarınızda flash oynatıcı program yok ise F download yazan butona basarak yükleme yapınız.)

Giriş tuşuna bastıktan sonra polibo adası ekranımıza gelir.
Adanın sağ üst tarafında yer alan dönmedolap resmine tıkladığımızda Fanibo ekranı açılır.
Fanibo'da Aklında Tut seçeneği ile eşini bulmaca oynayabiliriz.
Oyunda kartlara tıklayarak eşlerini bulmaya çalışırız. Üç aşamalı bir oyundur ve her aşamada kart sayısı artar. Dikkatimizi toplamaya ve hafızamızı güçlendirmeye yönelik bir oyundur.

Polibo Rengolo


Polibo sitesine www.polibo.com yazarak ulaşabilirsiniz.

Polibo sitesinin bilgisayarınızda çalışması için Flash oynatıcı bir programa ihtiyacınız var.
(Bilgisayarınızda flash oynatıcı program yok ise F download yazan butona basarak yükleme yapınız.)

Giriş tuşuna bastıktan sonra polibo adası ekranımıza açılır.


Polibo adasında Rengola seçilince ekranımıza 2 tane yeni menü seçeneği gelir.
Biz "Renklendir" i seçeceğiz. Renklendir ekranında dört tane boyama sayfası var.

Sırayla dört boyama sayfasını da rengarenk boyuyoruz.

Bunu bilmek çok önemli...


Robotik

Robotik, Makine Mühendisliği, elektrik ve Elektronik Mühendisliği ve dallarının ortak çalışma alanıdır. Robotlar bir yazılım aracılığıyla yönetilen ve yararlı bir amaç için iş ve değer üreten karmaşık makinelerdir. Robotik bütün dünyada olduğu gibi ülkemizde de büyük ilgi görmektedir. Robotik'e yakın bir konu Mekatronik'tir. Üniversitelerimizde Mekatronik adıyla robotik bölümleri açılmakta, ön lisans ve lisans düzeyinde eğitimler verilmektedir.

"Robot kavramı ve uygulamaları", insan konforu ve güvenliğiyle ilgili temel kavramlarda ve uygulama niteliklerinde ilkesel düzeyde değişimlere yol açacak bilimsel ve teknolojik bir adımdır.

Robot teknolojisi, çağımız gelişim süreci içinde gelişen birçok bilimsel ve teknolojik olguların, robot adını verdiğimiz teknolojik ürünler üzerinde bütünleşmesi ve uygulamasını içerir.

Endüstriyel robotik [değiştir]

Genellikle hantal ve sabit konumludurlar. Kartezyen ve çok eksenli olarak iki öbeğe ayırabiliriz. Yönetim ve güç birimleri dizgenin (sistem) dışındadır. Hareketi sağlamak için Adımlı motorlar ve Servo motorlar kullanılır. Hassâsiyet çok önemlidir. Eklem elastikiyeti için kayar kip kontrolleri geliştirilmiştir. Yönetim PLC (Programlanabilir Lojik kontrol edici) devreler ve son zamanlarda bilgisayarlarla yapılır. Ancak sanayi söz konusu olunca PLC daha çok tercih edilir. Çünkü PLCler Entegre devrelerden oluşur ve komutları harfiyen yerine getirir (bkz. Pic Programcılığı). Bilgisayarda ise MultiTasking (Çok Görevlilik) olduğu için kilitlenebilirler, proses aksayabilir. Son zamanlarda beliren yaklaşım, Bilgisayarla PLCleri programlamaktır. Servo Dc Motor kontrolu, güç gerektiren durumlarda kullanılır. Devir sayısı ve hız, Servo kontrol ediciyle, durum bilgisi ve geri besleme tako jeneratörler ve sensörlerle sağlanır.

Operasyonel robotik [değiştir]

İnsanın yaşamasına elverişli olmayan ortamlarda çalışırlar. Örnek: Radyasyon ortamı, sualtı, uzay v. b. Sistemler programlanabilir ve kendi kendine çalışan bir olmaktan çok uzaktan kontrolludur. Servo Dc Motor, Hidrolik ve Pnömatik sistemler tercih edilebilir. Yüksek teknoloji gerektirir. Özel amaçlara göre özel yaklaşımlar geliştirilir. Uzaktan yönetim için güç aktarım sistemleri (Hidrolik veyâ Pnömatik) veyâ radyo frekansı kullanılır.

Tıp ve sağlıkta robotik [değiştir]

Gelişmiş protezler Piezo elektrik sensörlerle tendonlardaki gerilimleri(Beyin Komutlarını)algılayabiliyorlar ve parmaklara veyâ eksenlere gerilimin şiddetine göre güç gönderebiliyorlar. Güç aktarımı servo motorlar ve yapay tendon sistemleriyle yapılıyor. Bu protezler çok pahalıya malolduğundan çok yaygın olarak şimdilik kullanılamıyor. Mâliyeti düşürmek için son zamanlarda bellekli metâller üzerinde çalışılıyor.

  • Ameliyat Robotları (Tıbbi operasyonlar)

Tamamen adımlı motorlar ve hassas kontrollerle yapılan sistemler, kıtalar arası iletişimle cerrahların ameliyatlara katılmasını sağlıyabilmektedir.

Sibernetik [değiştir]

  • Konstruktif mimari (Dış Görünüm ve Beden)

Amaç sistemi canlı dokuya benzetmek olduğu için elektronik, malzeme bilimi, Sibernetik ve tıp konunun içine girmiştir. Ayrıca Konstruktif fizik, Pnomatik, Hidrolik ve Makine gibi geleneksel mühendislik ve bilim kategorilerinide ilgilendirmektedir. Plastik döküm yöntemleri, Üç boyutlu yaratım yeteneği ve sanatsal görüş gibi soyut yeteneklerde gerektirmektedir. Bâzı Sibernetikçi bilim adamları plastik ve Metal yerine kalsiyum ve doğal dokuları kullanmak için araştırmalar yapmaktadırlar.

  • Zeka ve Denetim Dizgesi (sistem)

Yapay zeka araştırmaları, Programcılık ve veritabanı sorgu dillerini bilmeyi ve yeni algoritmalar geliştirebilmeyi gerektiriyor. Araştırmalar, mevcut ikili bilgi sisteminin (0 ve 1 (Boole cebiri)) sınırlarını zorluyor. İnsan beyni kadar esnek ve yetenekli bir Yapay zeka, Slikon teknolojisiyle mümkün görünmüyor. Bu yüzden bâzı bilim adamları moleküler ve biyolojik bilgisayar sistemleri, üzerinde çalışıyorlar.


Oyuncak Robotlar [değiştir]

Elektronik ve Mekanik sistemler içeren Robotik oyuncaklar çok karmaşık olabiliyor. Sibernetiğin teorik araştırmaları, ilk ticârî ürünlerini bu alanda veriyor. Furby, Sony'nin ASIMO robot köpeği, ünlü robot araştırmacısı Mark Tilden'in Robosapien'i bu alandaki öncü ürünlerden bâzıları.

Robosapien - Wowwee

Hobi Amaçlı Robotik [değiştir]

Robot hobisi dünyada çok sayıda kişinin uğraş alanıdır. Bu kategori herkesin değişik eğilimlerine göre şekillenebilmektedir. Örnegin Japonya'da her yıl hobi robotlarının yarıştırıldığı gösteriler düzenlenmektedir. Hobi tutkunlarının kurduğu birçok topluluk mevcuttur. Bu alana yönelik çok sayıda kitap ve yayın vardır. Ulusal ve uluslararası birçok yarışma düzenlenmektedir…

Ülkemizde düzenlenen robot yarışmalarından bâzıları:

Robotik biliminin babası; El Cezerî'dir. İtalya Floransa'da yaşamış Rönesansın en büyük ressam ve heykeltraşlarından kabul edilen Leonardo Da Vinci 'ye ait 1495 yılında tasarımlandığı sanılan savaşçı robot kayıt altına alınmış bir başka örnektir.

Resimdeki model Leonardo'nun orijinal çizimlerinden yararlanılarak 1950 yılında yeniden yapılmıştır. Robot kollarını çenesini ve başını hareket ettirebilmektedir.

18. ve 19. Yüzyılda Avrupa'da Robotik [değiştir]

Bu yüzyıllarda daha çok eğlence amaçlı gerçekleştirilen Robot - Otomatlar zengin sarayların gözdesiydi. Yanda: 1776 yılında Fransız mekanikçi Pierre Jaquet Droz tarafından yapılan org çalan müzisyen Osmanlı Sarayı için geliştirilen otomatlardan biri de 1769 yılında [Baron Von Kempelen] tarafından yapılan satranç oynayan adamdı. Bu otomat Viyana ve Moskova fuarlarında sergilenmişti. Ancak daha sonraları bu otomatın içinde insan gizlendiği iddia edilmiştir. Bir Zemberekten güç alan metal silindir ve üzerindeki kamlar sayesinde olasılıkları hesaplayabilen karmaşık bir mekanizması vardı. O yıllarda Laterna mekaniğinin benzeri olan bu sistemler daha sonraları Thomas Alva Edison'a da ilham kaynağı olacak ve Edison üzerinde sabitlenmiş kamları bulunan silindirin yerine üzerine yazılabilir balmumu silindiri koyarak gramafonu icad edecekti. Bu örnek tarihte icatların öyle gökten düşmediğine ilişkin çarpıcı bir örnektir.

1785 yılında Pierre Kintzing tarafından yapılan Müzisyen. Dönemin değer yargılarına göre oldukça estetik bir görünümü olan ve bir tür vurmalı akustik çalgı olan Harpsicord çalan kadın döneminin androidi sayılabilirdi. Bu gün Fransada müzede bulunan bu örnek de kurulan bir zemberekten güç almaktaydı. Bu otomatlar gerçektende birçok müzik parçasını çalabilen karmaşık makinelerdi. Avrupanın bilgi birikimi, o çağda doruğa çıkmış olan saat yapımcılığı ve mekanik ustalığından ileri gelmekteydi. Çok küçük parçalar yapmakta ustalaşmış saat yapımcıları ve mekanik ustaları için otomat yapımı sarayda ve soylu çevrelerde kendilerini gösterebilecekleri eşsiz fırsatlardı.

Charles Roberts adlı bir mekanik ustası tarafından geliştirilen bu örnekteki resim çizen otomatların tarihi bilinmemektedir. Ancak 19. yüzyılda yayınlanan bir kitapta resimleri yeralmaktadır. Fransa ulusal müzesinde sergilenen otomatlar son derece karmaşık çizimleri ustalıkla yapmaktadır. Ayrıca şiirde yazabilen otomatlar zemberek - kam prensibiyle çalışmaktaydı.

http://tr.wikipedia.org/wiki/Robotik ( 13 Ekim 2008 / 10:00 )

12 Ekim 2008 Pazar

Creative Ideas 1.Hafta Malzemeler





Creative Ideas 1.Hafta

İlk haftamızda tanıştık, kaynaştık. Okul deposunda bulduğumuz bilgisayar parçalarını (speaker, keyboard, case, monitor ve mouse) söktük. İşimize yarayan parçaları ayrıştırdık. Parçaları ayrıştırırken yaşadığımız en büyük sorun tornavida eksikliği idi. Bu yüzden "yıldız tornavida bana lazım, düz tornavida kimde" sesleri hiç durmadı :o)

Büyük Berke ve Renas - Uğur ve Mihiş, Yüce ve Ali Ozan kendi aralarında çiftli proje grupları oluşturdu. Parçalar ayrıştırılırken firkirlerde yavaş yavaş oluşmaya başladı. Aramızda görev dağılımı yaptık. Egemen internette fikir araştırmasına başladı, Berke çalışmaları fotoğrafladı. Mehmet ve Emir Berk'den ilk kafta fazla faydalanamadık. Amaönümüzdeki hafta eminim yaratıcı fikirleriyle kulübümüzü ışıl ışıl aydınlatacaklar.

Creative Ideas Team

Creative Ideas takımı

Öğretmenleri Funda GÜLEÇ ve B.Susan MUTLU koordinatörlüğünde;

Berke KARADENİZ

Uğur N.ÇAKIR

Mihiş BAYBAŞİN

Yüce OSMANOĞLU

Ali Ozan KAZAN KAZAKOĞLU

Berke KERPİÇOĞLU

Renas BAYBAŞİN

Egemen ERTUĞRUL

Berkay Reha ADANALI'dan oluşmaktadır.

Creative Ideas Tasarim




Creative Ideas El Ilani

Creative Ideas Tanitim Afisi


Blog oluşturmak ve düzenlemek3





Blog oluşturmak ve düzenlemek4





Blog oluşturmak ve düzenlemek5